Rena rama rånet

När man läser i tidningen om bankrånare så får man inte direkt sympatier för tjuvarna. Folk som rånar banker verkar faktiskt inte vara några speciellt trevliga typer. Tungt kriminella människor vill man ju inte beblanda sig med. Dom kan ju vara farliga, rent av jättefarliga. Hua, vad läskigt.
Det hade ju varit mycket bättre om dagens rånare och tjuvar var lite mer som Jönssonligan – ett gäng halvpuckade grabbar som varken bär vapen eller är det minsta aggressiva. Det gör sina rån med finess, istället för med hot och våld. Mycket trevliga tycker jag.
Så till alla er bankrånare där ute, eller till er som planerar att begå ett bankrån – lämna pikadollen hemma, rulla upp rånarluvan och gör en ordentlig plan à la Charles-Ingvar "Sickan" Jönsson.



Eller så gör man ett lite mer spektakulärt rån. Som för en sex–sju år sedan då ett gäng bankrånare i Brasilien grävde en 200 meter lång tunnel, under två kvarter, rakt upp i bankens kassavalv. Närmare en halv miljardkronor blev bytet och vad jag vet så är de forfarande på rymmen. Ordet är verkligen spektakulärt.

Alltså det är inte så att jag tycker det är bra med bankrån eller kriminalitet, men jag menar OM man ska göra något sånt så kan man väl i alla fall göra det med lite stil. Eller hur?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0