Iakttagelser

I morse när jag skulle gå på tunnelbanan i Slussen så klev Sven Wollter av tåget. Det första som slog mig var "åker Sven Wollter tubleros?", det andra som slog mig var "vilken lustig mössa han har på sig!". Han hade liksom en sån där jordgubbsmössa fast den var inte röd och grön utan helt grå. Men den hade formen av en jordgubbsmössa.


Sven Wollter i jordgubbsmössa.

Väl på tunnelbanan upptäckte jag en man som hade en elegant duffel på sig. Men det var något som gjorde att hans stil inte blev lika elegant som hans duffel. Efter en stund insåg jag vad det var. Han hade nämligen ett vitt Nike-pannband på huvudet samt en scarf med döskallar på runt halsen. Scarfen kan jag väl ha en viss förståelse för, det är ju ändå vinter men Nike-pannbandet? Precis där pannan möter håret satt det vita nike-pannbandet. Kanske en ny trend?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0