Cravings!!!

Det finns saker som man bara måste ha. Kosta vad det kosta vill. Egentligen är dessa ting totalt onödiga, man har ingen som helst användning för dem, men ändå intalar man sig själv att man behöver den där saken - mer än något annat just då.
Man accepterar att man får äta havregrynsgröt i flera veckor för att ha råd med just den där superviktiga, om-jag-inte-får-den-tar-jag-livet-av-mig-prylen.
När man får den där måste ha-känslan tänker man inte speciellt rationellt. Enligt månadsbudgeten har man egentligen inte råd, men eftersom man intalar sig själv att man behöver den så tar man sig råd - och får sota för det senare, till exempel sista veckan innan löning när man ska handla mat. Det är ungefär som när man ska handla mat för den där sista hundralappen och plötsligt får ett fruktansvärt tulpan-sug i matbutiken och kommer hem med en bukett holländska blommor istället för en kasse euroshopper-produkter som skulle räckt veckan ut.

Fast jag vet inte om jag någonsin kommer ha cravings efter en snöbollstång. Fast å andra sidan är det jävligt lockande att kunna göra upp till 60 snöbollar i minuten som alla blir lika runda och fina. Fatta vad skönt att slippa kalla och blöta händer och vantar när man ska ha snöbollskrig. Bra också att snöbollarna blir mjuka på insidan vilket minskar risken att skada den man träffar. Snöbollskrig är ju faktiskt bara en lek.



Kommentarer
Postat av: Veronika

Underbar läsning!

2010-04-01 @ 00:20:21
URL: http://veronika2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0