Viktor & Rolf (Lassgård)

I morgon har jag namnsdag! Känns faktiskt jävligt stort. Fast lite förbannad är jag ju fortfarande på den där jävla Victoria som det är så mycket snack om. Och nu ska hon gifta sig också. Jag trodde att jag och Vickan var vänner, Viktor & Victoria liksom (även om jag gillar Viktor & Rolf bättre - Rolf som i Rolf Lassgård), det var som en jävla love story varje år den 12 mars. Vi hade namnsdag tillsammans och allt var frid och fröjd. Men så en dag när jag var på ett strålande humör kom en blixt från en jävligt klar himmel. 12 MARS - Victoria. Inget mer. Viktor då? Var fan är mitt namn? Va? Hallå? Vickan? Var är Viktor?
Jag hade utan vetskap blivit förflyttat till ett helt annat datum. 22 januari. Victoria hade alltså bakom min rygg bytt ut mitt namn mot en liten svensk flagga. Det ville hon ha. Kungafamiljen gillar nämligen små svenska flaggor. De tycker att är fint i deras tomma kalendrar. Ger färg liksom.
Sedan dess har jag och Vickan varit ovänner. Jag tänker INTE komma på henne bröllop. No Way!

Men som sagt, i morgon har jag namnsdag. Funderar på vad jag ska göra. Kanske ska ha en megastor fest för flera tusen pers och rökmaskin, någon DJ med konstigt namn, champagneglastorn, uppträdanden - typ en sån fest som rikemanskidsen har i "my sweet 16" på MTV. Hoppas verkligen pappa har köpt den där Cadillac Escalade som jag önskat mig. Annars blir jag fan sur på riktigt.

PS. Varje år tänker jag ta upp mitt och Vickans lilla argue tills jag får tillbaka min riktiga namnsdag den 12 mars. Nu ska jag starta en grupp på facebook som heter Viktor & Victoria den 12 mars til I fucking DIE. DS.

Kommentarer
Postat av: kräm

helt rätt, vem tror hon att hon är egentligen?? är man bjuden på festen förresten? brukar ju vara hårda krav på de där Super Sweet 16-kalasen menar jag.



förresten, vilken fin och vacker blogg du har! :) haha det var nog årets kommentar du fick där i det förra inlägget

2010-01-21 @ 21:55:44
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: kräm

det är mer än självklart att jag gör! alla är vi 13-åriga broder daniel-fans innerst inne :)



haha jag vet inte, de fiskar kommentarer till sig själva antar jag. när min blogg var färsk lyckades jag komma på hur man kom på förstasidan för senast publiserade inlägg, då rasslade det in ett par "ha en bra dag" och "sov gott" osv. om dagen :P

2010-01-22 @ 13:54:22
URL: http://erikssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0