Lovefool

Jag vill köra min Ferrari i dina kurvor... Nää, det kan feltolkas.

Din pappa måste vara en tjuv, han stal stjärnorna och stoppade dom i dina ögon... Nä, den är gammal.

Du är som en antilop som studsar fram på savannen... Antilop?

Dina bröst är som svalor som häckar... Vänta nu, det är ju den där låten med popduon Malta med bland annat Klibberi-Clabbe af Geijerstam.

Jag håller på att skriva ett kärleksbrev till min flickvän, men det är ganska svårt. Eller svårt är det ju egentligen inte, men det är svårt om man inte bara vill skriva Gaaaah du är så jävla snygg, jag döööör!!!!
Visserligen så är hon gaaaaah så jävla snygg, jag dööööör!! men det måste liksom finnas andra sätt att beskriva det på. Det var det jag försökte mig på ovan men utan något vidare resultat. Så nu ligger det en stor hög med ihopknögglade papper.

Det här med att skriva poesi har alltid varit svårt för mig, och då menar jag tung, vacker, svår, mystisk poesi. För rimma det kan jag. Jag är faktiskt en hejare på att rimma. Mina julrim är på riktigt bra. Men just att skriva vackert känns så pretto för mig. När, eller rättare sagt om, jag försöker skriva nåt fint så slutar det oftast i ett skämt eller att det fina ordet rimmar på något roligt, och då kan jag inte låta bli att rimma så att det blir kul.
Sen kan jag tycka att det svenska språket inte alltid är så himla vackert. Det hade ju blivit finare om jag skrev mitt poesikärleksbrev på alviska (ni vet som i Sagan om ringen). Men det är ju inget riktigt språk så det går ju inte.
Jag kanske ska skriva det på spanska? Corazón... Fast det känns ju jävligt mycket Latino-lover och sen skulle hon ju inte förstå vad som stod. Nä, på spanska blir det inte.

Jag kanske ska strunta i att skriva ett brev och skriva en kärlekslåt istället. Fast sist jag gjorde det till min flickvän handlade låten om att det bara fanns massa gamla tanter på jorden och något i stil med att jag vill va med dig varje dag och sen kan vi dricka varm chokla, shaalaala... Inte så begåvat.

Nä, i morgon drar jag till hötorget och köper henne en redig klassisk blombukett.
Men vad ska jag skriva på kortet då?
Funkar Gaaaah du är så jävla snygg, jag döööör! ???


Här är låten där brösten är som svalor som häckar.. Fördjävla bra låt!

Malta - Sommar'n Som Aldrig Säger Nej

Kommentarer
Postat av: Anonym

Man skriver det som kommer ifrån hjärtat. Djup poesi vart helt plötsligt jättepretto då du gör en vanlig kärleksförklaring till något som ska vara artsy, låta bra, se bra ut som hon kan berätta vidare hur bra du har skrivit. Det är fel vännen. Skriv det som kommer från hjärtat för det är det som är din sanning. Din kärlek till henne.

2010-08-14 @ 10:14:17
Postat av: Christian

Ja How to make it in America är grym! Såg den i våras och väntar med spänning på säsong 2! Det är synd att det bara var typ 8 avsnitt av säsongen, den kunde fått fortsätta några program till tycker jag.

Har för övrigt även hört att det kommer en 8:de och sista säsong av Entourage och kanske en film också, men vet inte om det var spikat..

2010-08-14 @ 12:10:12
URL: http://erikssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0