Fort Boyard

På måndag börjar äntligen Fångarna på Fortet igen! Jag har längtat efter det lika mycket som jag längtar på att Jägarna 2 ska komma på bio.
När jag hörde att Fångarna på Fortet skulle göra comeback så dök det ju genast upp tusen frågor i mitt huvud. Här är ett axplock av frågorna i mitt huvud:
1. Lever Fader Foura?
2. Har La Boule gått ner i vikt som han lovade?
3. Har den där dvärgen återförenats med sina sex kompisar från Snövit?
4. Kommer vi i denna säsong äntligen få se någon bli uppäten av tigrarna?
5. Är det sant att Monique egentligen heter Monika och kommer från Borås?

Efter att jag gjort lite research på TV4:as hemsida samt googlat lite har jag hitta svaren på åtminstone några av mina frågor.

1. Fader Fouras son Bébé Foura har tagit över som gåtställare. Det borde betyda att Fader Foura antingen blev galen av alla gåtor som präglade hans liv och nu är på mentalsjukhus, eller att ryktet på Flashback stämmer:
Han bor i samma område som mig i Nacka.
Tror han är pensionerad, ser honom ganska ofta och han börjar se rejält gammal ut. Dessutom har det luktat sprit om honom några gånger när vi åkt samma hiss så jag tror han gör....ingenting.

Vadå "gör ingenting"??? Att lukta sprit och åka hiss är väl ändå en ganska okej sysselsättning för en gammal man?

2. La Boule visar inga tecken på att ha blivit smalare. Men rykten säger att han ska vara med i Anna Skippers "Du är vad du äter".

3. Vet inte om det är samma dvärg som är med i den nya säsongen, men han är i alla fall lika liten och springer lika roligt!

4. Frågan om någon kommer att bli uppäten av tigrarna på Fort Boyard kommer vi antagligen få svar på under de åtta måndagar vi har framför oss. Troligvis kommer detta inte att hända. Men det vore ju sjukt najs att få se Basshunter eller Schenkenberg bli tigermat. Eller ännu bättre, tänk att få se Benjamin Wahlgren och Johan Palm kämpa för livet inne bland dödshungriga tigrar och en Gunde Svan som gormar åt dem att kämpa på. Det är fan bra TV!

5. Monique kan mycket väl komma från Borås och egentligen heta Monika. Men det var mest en tanke som slog mig att så kunde vara fallet.

La boule! Slå i gong-gongen!

Kommentarer
Postat av: Rufus

Haha ååh jag älskar din blogg! Den är skitrolig. :D Det här inlägget var awesome.

2010-08-21 @ 15:36:28
URL: http://bublixplopp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0