Hej Bullen...

Killar och tjejer är ju olika på många sätt, det vet vi. Men jag undrar varför tjejer har en förmåga att ta massa bilder när de är på toaletten, oftast när de går ut på krogen. I vartenda facebook-bildalbum med bilder från diverse utgångar finns det ett par bilder inifrån toaletten, och alltid en eller ett par bilder när någon sitter och kissar.
Vi killar pissar faktiskt också ihop ibland, alltså inte bara i pissoaren utan också på vanliga toaletter. Men vi tar fan inga bilder när vi står där.
Vad är det som gör att tjejer tycker det är så skoj att fota en kompis som kissar? Är det lite crazy kanske?
Fan, såg du kissbilden på Mathilda? Haha, så jävla galen alltså. Hon ba, neeej, jag ba, weeeiiii paparazzi on the toilet!!
Så roligt är det inte. Och vi killar tycker inte att det är speciellt sexigt om det är det ni (tjejer alltså) tror. Lite lår och en lättad min, men that's it.

Sen har jag också observerat att många, framför allt tjejer, alltid gör en speciell min när kameran kommer fram. Samma personer gör samma min på varje bild. Det kan vara att man blinkar med ena ögat, putar med läpparna eller gör något okontrollerbar min som de tror är snygg, men egentligen ser det ut som de bitit i en skiva citron.
Det blir som ett mantra, en konstant pose som de ständigt ska göra så fort någon tar en bild på dem.
Det kan ju vara på det viset att de ser ut så. De kanske har något fel på ena ögat att det ser ut som att de blinkar, eller råkat trycka in på tok för mycket botox i läpparna att de ser ut som de fått fläskläpp på både över- och underläppen.

Jag och min kompis Nille försöker alltid så neutrala ut som möjligt när någon tar kort på oss...


Kommentarer
Postat av: Emilie

Det känns snarare som om inlägget grundar sig i någon förlegad kvinnosyn, där man förutsätter att tjejer gör saker (i detta fall, toalettbilder) för att behaga mäns ögon.

"Och vi killar tycker inte att det är speciellt sexigt om det är det ni (tjejer alltså) tror".



Varför anta att det är anledningen?

2009-10-12 @ 10:54:15
Postat av: Martin

Niklas brukar väl ha sitt gap åt det andra hållet?

2009-10-12 @ 10:56:07
Postat av: Viktor

Ja, det är sant martin, men denna gång var han lite crazy och körde andra hållet!

Emilie - Jag tror inte och förutsätter inte att toalettbilderna är till för att behaga oss män, det var mer än fråga än ett påstående.

Men varför det finns så oerhört många toalettbilder är fortfarande oklart...

2009-10-12 @ 12:09:22
URL: http://viktormeidal.blogg.se/
Postat av: Emilie

Ok. Själv tror jag inte att det behöver finnas några baktankar. När man går in på toaletten under en krogvistelse är det som att ta en paus, på nåt sätt. Det är först då som folk med kamera ser sin chans att knäppa lite bilder. Inte enbart på kompisarna som rastar muttan, utan även på annat onödigt och nödvändigt.

Länge leve mångfalden! Typ.

2009-10-12 @ 15:17:49
Postat av: Veronika

"Rastar muttan"... Till och med att jag reagerade, fy farao

2009-10-12 @ 23:00:51
URL: http://veronika2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0