"Ner me pucken i zon, trampa, trampa, trampa"


I dag blev jag blixtinkallad till tv4-sporten då Peppe irrat bort sig i Tyresöskogarna. Efter sändningen drog jag mitt klassiska tv4-skämt till väder-Tone: "Du Tone! Vad blire för väder i dag då? Hähähä..." för att sen snicksnacka lite med Ekdahl Senior samt prata cigarrtrender med Steffo.

Efter min visit på tv4-sporten blev jag så fruktansvärt sportsugen att jag drog en vända till Södertälje för att kolla lite elitseriehockey! Jag har inte kollat på hockey sedan 1999 då AIK slog Djurgårn med 4-3, om jag inte minns helt fel.
Hur som helst var tanken att få se Foppa in action. Besvikelsen var påtaglig då det framgick att Foppa inte ens skulle vara med. För det är fan inte samma sak att kolla på Per Svartvadet - han var helt under isen, fast inte bokstavligt talat eftersom han åkte på isen och inte under den.
Det var en majoritet av hockeyfarsor i AXA Sports Center i Södertälje. Mycket baksnus och reklamkepsar med VVS- eller byggföretagsloggor på.
Jag hade dock förväntat mig en lite mer bonnig stämning. Lite mer Haru hasch i pipan eller?! eller Meeeen ställ dig upp din jävla kärring, eller åtminstone några trampa, trampa, trampa. Men det var ont om gott om sådana härliga bondfraser.
Hockey är lite mer showbiz än sport. Musiken innan tekningarna påminner om ett spinningpass och de flesta verkar vara där för att i första hand umgås och i andra hand kolla på hockey.
I paus kom en väldigt ung (12 år kanske) konståkerska in för att underhålla publiken.
Om jag ska vara riktigt ärlig var hon inte speciellt bra, men samtidigt var hon ju inte speciellt gammal heller. Förmodligen var det någon överambitiös mamma som bara vill sitt barn sitt bästa som efter mycket tjat och mutor lyckats övertala vaktmästaren att släppa in hennes dotter på rinken för lite piruetter och hopp.
Förutom att Foppa inte var med och att matchen var rätt dålig samt att SSK vann så var det faktiskt ganska roligt att gå på hockey. Som sagt lite mer showbiz en sport. Men det är ju också roligt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0