Fylleri!

Igår kväll slog jag något slags personligt rekord i att gå lägga sig tidigt. Tjugo över nio låg jag redo i slafen. I vanliga fall brukar jag äta middag vid den tiden. Eller ja, nästan i alla fall. Eller jag åt så sent när jag var i Spanien i somras.
Hur som helst så var jag ändå olagligt trött på morgonen. Jag hade huvudvärk som om jag druckit en låda Blue Nun dagen innan och det blev inte bättre när ett gäng jägare sköt salut vid sex-tiden. Fem skott drog de av. Det måste ha varit en seg älg, eller kanske många älgar som de sköt i ett svep. Det kan också ha varit ett gäng ligister som inte kunde vänta till nyår/valborg och smällde av ett gäng kinapuffar. Det var i vilket fall ett jäkla skjutande.
Detta hej vilt skjutande gjorde att jag med ett ryck flög upp ur sängen. Eftersom jag alltid sover med ena ögat öppen (fast örat den här gången eftersom jag hörde och inte såg) samt med en revolver under kudden var redo för detta krig som pågick utanför huset.
Jag satte mig med ryggen mot dörren och revolvern hårt hållen i min högra hand. Med snabba sidorörelser tittade jag ut genom fönsterna bredvid dörren för att se var min fiende befann sig.
Men eftersom det fortfarande var mörkt såg jag inte ingenting.
Efter att jag tryckt mot dörren i 45 minuter tröttnade jag, kissade och gick och la mig igen.

På tunnelbanan samma dag lyssnade jag till ett mycket underhållande samtal mellan två äldre damer. De måste ha varit runt 70-årsåldern.
Det roliga var inte vad de sa utan hur den ena tanten, lite äldre och lite mäktigare (det är precis likadant för tanter som för vampyrer - ju äldre desto mäktigare), fyllde i det sista ordet av vad den andra tanten sa.

Yngre tant - Ja, Anita åkte ju tåg (Äldre tant - Tåg ja) ut dit. Men hon gillade inte (Äldre tant - Gillade inte, nä) maten på hotellet (Äldre tant - Hotellet).

Yngre tant - Själv gillar jag att åka tåg på dagen (Äldre tant - På dagen, ja). Då ser man mycket mer av naturen (Äldre tant - Naturen, ja).

Och så fortsatte samtalet. Hela tiden.
Ungefär såhär:



Det var min kära mor som kom på den briljanta rubrikidén "Fylleri". Fyndigt mor!

Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha. Tänk och vara gift med henne hela sitt liv. Fi fa-an.

2009-11-18 @ 23:43:55
Postat av: Ellispirelliiii

Hhaha..!! snacka om att den äldre tanten ville ta åt sig äran..hon kommer säkert berätta om det här samtalet för hennes väninnor med att det var hon som höll den så kallade "lådan"



2009-11-19 @ 08:43:34
Postat av: Adriana

Hur hittar man det där viktor?

2009-11-19 @ 18:28:23
URL: http://adriana.over-blog.fr
Postat av: Andy

Snickeriet borde få något pris som Sveriges bästa tv progam

2009-11-23 @ 17:52:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0