Vad hette du nu igen?

Varför måste alla som hälsar på ett stort antal människor som han eller hon inte känner kläcka ur sig: Shit, jag kommer knappt ihåg ett namn nu, jag är så dålig på att komma ihåg namn. Ingen gör det. Hälsar man på fem människor eller fler så kanske man kommer ihåg ett av namnen. Dock minns man sällan vem det var.
Ingen förväntar sig att man ska komma ihåg. Att hälsa på människor på en fest är en artighetsgest. Inte något test i hur många namn man kan komma ihåg. Dock verkar alla tro det. Alla måste försvara sig med att man har dåligt minne eller att man är dålig på namn.
I helgen var jag på fest och detta hände. Faktiskt två personer sa samma sak om att de inte kom ihåg namnen. Denna gång tvingade vi (läs: Robban) faktiskt den ena att rabbla upp alla personers namn som han hade hälsat på. Till slut blev det en lek där alla skulle säga vad alla hette. Detta var ett undantag.
I vanliga fall blir man inte tvingad att komma ihåg namn.
Men är du dålig på att komma ihåg namn bör du undvika tillställningar med Robban.

Kommentarer
Postat av: Robert

Det är ju min favorit syssla på fest! Det är ju as kul. Man måste lyssna när man hälsar på mig annars åker man dit ordentligt! men den där killen var fan bra på namn, andra försöket och han kunde allas namn.

2009-05-12 @ 02:23:16
Postat av: Anna

O Herregud. Jag som knappt kommer ihåg vad mina kompisar heter. Hehe. Tur att jag slapp leka. Ansikten däremot minns jag. Kan alltid placera folk. Så jag brukar komma undan ändå.

2009-05-12 @ 17:05:16
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: kräm

haha ja den är fin! fast jag har sån jävla fågelskräck så jag blir mest rädd..



shit jag ska aldrig gå på fest med Robban, glömmer alltid att lyssna när jag hälsar på folk, även om det bara är en person :)

2009-05-13 @ 00:42:24
URL: http://erikssoonn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0