ZzzzZZzzzZZzzZZzzz

Jag älskar att sova middag. Jag gjorde det nyss. Tänkte sova i en halv timme - det blev en och en halv timme! Egentligen är det inte bra att sova på dagen eftersom det då kan bli svårt att sova på kvällen. Jag kunde verkligen inte sova i gårkväll. Trots att jag läste, intervjuartiklar med Per Morberg, Carina Berg och en snabbis (alltså en kort intervju) med Runar Sörgaard, så kunde jag inte somna. Men någon gång runt tre-tiden somnade jag nog. Därför var det extra skönt att sträcka på sig i soffan i dag.
I dag somnade jag till sångfågeln Melissa Horns vackra musik.
Att sova middag för mig tillbaka till dagistiden. Då sov man alltid middag. Man gick in i ett rum och sov en stund mitt på dagen. Inga konstigheter. Det finns faktiskt en sådan sovsal i min skola, men jag har aldrig vågat mig in där. Jag vill hålla isär skola och dagis.
Efter man har sovit middag är man alltid lika förvirrad när man vaknar. Man vet inte riktigt vart man är eftersom man inte är i sovrummet. Klockan kan vara allt mellan 12 på dagen till åtta på kvällen. Och det bästa är att man är randig eller rutig i på ena kinden av mönstret från soffan eller soffkudden!

Zzzzz? Varför betyder Zzzz sova i alla serier?

Kommentarer
Postat av: Z

Zzzzz = Znarka, hajjar du väll! men dagisbarn snarkar ju inte :-) tids nog kommer det att kännas mera självklart.

2009-03-31 @ 08:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0