Ankarsvik vi gillar dig...

Sommarlov! Underbart. Jag vaknade av solens ljuva strålar som letade sig in mellan persiennerna och kittlade mig i ansiktet. Klev upp utsövd med ett stort leende på läpparna. Det var nämligen sista dagen i skolan - skolavslutning!
Tog på mig mina nya fina avslutningskläder i sjömansstil och skuttade glatt till bussen.
I skolan var alla jättefint klädda och flickorna hade blommor i håret. Sen ritade alla i klassen blommor och skrev "Sommarlov" jättestort på tavlan. Det blev fint.
Efter det fick vi bullar och saft. Det var gott.
När vi ätit upp bullarna och druckit upp saften, eller så var det tvärtom, så gick vi ut på skolgården för att sjunga in sommaren. Och som vi sjöng! Vi sjöng Den blomstertid nu kommer, Idas sommarvisa, nu grönskar det och läste några dikter. Sen gick vi tillbaka till klassrummet och kramades och sa hej då och trevlig sommar.

I morgon ska jag ta min blåa cykel och åka ut och cykla lite. När man var liten kunde man åka ut och cykla utan att vara på väg någonstans. Bara cykla. Mamma! Jag drar ut och cyklar lite!
I dag (som vuxen) måste man ha ett mål med cyklingen. Cykla till affären eller till träningen. Så i morgon ska jag bara ut och planlöst cykla runt. Kanske åka över någon rolig kulle, försöka stegra och sladda på grusplanen. Nu fick jag en idé! Jag ska sätta fast några kort (pappas kreditkort eller bara några spelkort) med en klädnypa vid ekrarna. Då låter cykeln som en riktig motorcykel. Då kommer jag få allas blickar på mig när jag dundrar in i Centrum. Wruum wruum...

PS. Fotbollsturneringen gick bra, vi kom tvåa och jag var jättesnäll på planen. Jag var rena motsatsen till Cattermole. Inga tjejer fick smalbenen avsparkade.

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, sommarlov. En annan ska slita på lagret i sommar va.



Köpte biljett till wow i måndags.



För övrigt, kicklade??

2009-06-03 @ 23:26:49
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Anna

Aha! nu hänger jag med. Kittla tror jag dock bestämt att det heter :)

2009-06-03 @ 23:34:46
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Camensky

Hellre vinna och vara elak... Eller komma tvåa och vara elak.



"Det är i elakheten man finner glädjen."

A Rorschach original.

2009-06-03 @ 23:45:32
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: Jonas

Matten och Svenskan gör uuuupe håll!

2009-06-03 @ 23:48:56
URL: http://schodda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0