Lamm får tacka bagge

Jag blev så inflamerad av mig själv från morgondagens blogginlägg att jag bara måste fortsätta. För det första tittade jag lite på radion i morse samtidigt som jag torktumlade mina torra kläder. Sen gick jag nedför den uppförsbacke jag har vid huset. Det var kallt och halt, men som tur var hörde jag några fåglar skälla i trädtopparna. Då fick jag höstkänslor.

I skolan var jag lite nere, men det blev bättre då jag hade lektion där uppe, på våning sju. Jag hoppade över sista lektionen med ett högt skutt och tog sedan det ännu inte byggda snabbtåget hem. Väl hemma åt jag ett glas mjölk och sade hej pappa till mamma och hej mamma till pappa. Min pappa har skägg, det borde alla papper ha, men inte de papper jag har i skrivaren eller i mitt skrivblock.

Ikväll blir det filmkväll med Thomas. Så jag måste tända några ljus så det blir lite stämning. Annars låter gitarrerna inte bra. G blir ett A, och B blir ett C, men som tur var blev det ett G på senaste tentan.

Håll i hatten, sa Mumin-Pappa medan han kammade frisyren. Han har ju sin oerhört stora hatt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0