Greg Nutella

Nutella är nog en av den godaste ätbara materien som finns. Jag äter det direkt ur burken. Ibland har jag burken i kylen över natten så det blir hårt. Då måste man bryta loss bitar, som sedan smälter i munnen.
När jag äter nutella känner jag mig som en amerikan. En fet amerikan. Alla amerikaner är i och för sig feta. Så när jag öppnar bruken, för ner skeden, skopar upp ett lass kletig (eller hård om det varit i kylen över natten) nötkräm känner jag mig som en amerikan som heter Greg. Jag brukar blunda när jag för in skeden i munnen.
Greg blundar alltid när han äter något gott. Greg bär alltid flanellskjorta. Han kör såklart en pickup. Och dricker litervis med öl om kvällarna.
Det första han gör när han kommer hem från jobbet är att gå till kylskåpet. Ur kylen tar han en öl och tar sedan  ner paketet med froot loops som står ovanpå kylen. Han äter flingorna som om de vore snacks. Varannan näve froot loops, varannan klunk öl. Detta gör han i en halvliggande position framför teven. Greg gillar sport, så det blir ofta sport han tittar på. Baseball och amerikansk fotboll. Och öl till detta. Efter att Greg har svept en ölburk på under tio sekunder så krossar han bruken med ena handen samtidigt som han rapar högt. Han kastar sedan burken mot papperskorgen som står till höger om teven. Men han missar alltid, eftersom han är totalt talanglös på allt som liknar idrott. Det ligger alltid ett dussin mosade ölburkar spridda till höger om teven.
Men Greg är snäll. Jättesnäll. Även om många tror att han en dag ska få ett utbrott och mörda hela samhället. Men det kommer Greg aldrig att göra. Han vill bara dricka litervis med öl, äta froot loops och titta på sport på tv, samt äta nutella direkt ur burken. Ibland kletig, och ibland hård.


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Victor =)

Kul att du hittat till min blogg! och jag till din!Vi har asmycket snö, bilden som ligger på min blogg tog jag bara från google. i själva verket är det mycket mer! ska ta en autentiskt bild o lägga in =)

Annars är allt bra, jobbar o står i. Hur är det sjäv? Bor du kvar i sthlm?

/Anna

2009-02-10 @ 11:32:25
URL: http://annamariakarlsson.blogg.se/
Postat av: Julia

Haha jag antar att hemtentan om teori och metod kräver sina Greg-stunder då och då.. Själv har jag en burk jordnötssmör på bänken brevid som väntar på att min fet-amerikan-paus.

2009-02-10 @ 13:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0