Så är det..

Ibland kan det vara svårt att beskriva exakt hur man vill ha något, eller hur något är.

Så kallt ska vattnet vara: Som i en tibetansk bergsfors.

Så torr är min mun: Så man kan spela in en ökenfilm i den.

Så hungrig är jag: Som en gnu.

Så rik vill jag vara: Som en arabisk shejk som fått sju rätt med joker på lotto.

Så fattig är jag den 24:e: Som ett brasilianskt gatubarn som blivit rånad och är skyldig ett äldre gatubarn pengar.

Så trött är jag klockan sju på morgonen: Som en narkoleptisk koala som festat fyra dygn i sträck.

Så gråter jag när jag gråter: Som en tjej som precis tittat på Titanic och insett att det är en sann historia, samtidigt som hon hackat fyra lökar samt smetat in ögonen med tigerbalsam.




Kommentarer
Postat av: gnu

Så snygg kan man vara: Som en nyduschad ung Meidal precis hemanländ från spa med tredagarsstubb och nystylad med kläder från den egna garderoben.

2009-02-17 @ 11:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0