Livet som mått

Jag bakde precis muffins! Då kom jag att tänka på hur livet vore om man var ett decilitermått, eller kanske ett teskedsmått, ett kryddmått och så vidare.
Det vore tråkigast att vara ett kryddmått. Det endaste man får äta är salt. Salt, salt, salt. Då vore det ju mycket bättre att vara ett decilitermått. Käka flera deciliter med socker. Dock finns det en baksida med att vara ett decilitermått. Det är ju inte så kul att fylla sig till bredden med mjöl. Men har man tur kanske man får sig en skopa mjölk att släcka törsten med.
Teskedsmåttet har också ett ganska bra liv. Dock är det svårt att i förväg veta vad man ska få. Är det vaniljsocker, eller bakpulver? Himmel eller helvete?

(Såklart använde jag Annas muffinsrecept!)

Kommentarer
Postat av: Loisa

Jag skulle vilja leva i din hjärna ibland

2009-02-26 @ 08:53:42
URL: http://tussig.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag skulle vilja ha en av dina muffinsar

2009-02-26 @ 11:18:16
Postat av: Loisa

Haha ja, han är fast i det där spelet. Jag har sagt att vi måste hitta något annat att roa oss med, men han säger prompt emot. Vi får köra någon match någon gång haha

2009-02-26 @ 11:49:58
URL: http://tussig.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag ska jobba på antikmässan, ska du dit?

2009-02-26 @ 14:31:32
Postat av: Hanna

Goddagens!



Hm, intressanta tankar du har om decilitermått, Hm, Jag skulle nog vara ett matskedsmått, de får smaka på de mesta. Tack för hjälpen, mycket möjligt att jag kanske vill låna någon dag bara för att kika på det. ha en trevlig helg nu!!

Peace

2009-02-26 @ 17:50:20
URL: http://bisqu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0