Dagis!

Idag måste det ha varit årets slaskigaste dag! Hade man fortfarande gått på dagis hade det inte varit något problem. För då hade man haft på sig sina galonisar! Då var regn och rusk något positivt. Vattenpölar var inte till för att runda utan för att hoppa i. Snö var till för att ätas eller rulla i. Och blöt sand och lera var till för att bygga något. Allt var ett äventyr. Dagis var en enda lång dröm, en äventyrsdröm. Det var the time of my life! 

Man åt, lekte, sov en stund, lekte vidare, åt lite frukt, sjöng några roliga sånger, ibland gjorde man rörelser till sångerna, åkte på utflykt, lyssnade på sagor, bakade, målade med händerna, somnade under sagostunden, grät en skvätt (av trötthet), blev glad igen och lekte vidare.

Tänk om dagarna kunde vara så underbara idag. Tänk om man kunde börja grina bara för att man var trött nu. Oj vad jag hade bölat idag. För idag har jag varit sanslöst trött.

Jag ska starta ett dagis för vuxna. Man få göra precis vad som helst. Grina när man vill. Vi kan sjunga sånger och göra rörelser till. Baka, leka höken under vingarna, eller varför inte bara ligga i sandlådan och äta snor?!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag är på. Vi kan gräva oss till Kina med dom där grävarna som finns i sandlådan. Idag har det varit -11 i Sundsvall. Inge slask här inte.

2009-02-06 @ 19:32:21
URL: http://schodda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0