Tänkvärt?

Alla människor funderar över väldigt många saker. Väldigt många olika saker. Jag tänker säkert på tusentals olika saker varje dag. Men det är en sak som jag alltid tänker lite mer på, lite längre på. Nej, det är ingen tjej.
Hjärnan knakar lite mer än vanligt när jag tänker på just det här. Jag somnar med samma tanke och det finns där när jag vaknar.
Det är som tinitus. Det finns alltid där, fast ibland tänker man inte på det.

Det som gnager i min hjärna är varför man inte kan sluta äta salta pinnar när man är på en tråkig fest eller tillställning? Salta pinnar både ser äckliga ut och är äckliga. Vad är det gjort av? Kartong? Kartong med flingsalt på. Jag kräks lite i munnen när jag tänker på salta pinnar. Det värsta är när de står i ett dricksglas på soffbordet.
Så när någon ställer fram ett dricksglas (som borde innehålla någon slags vätska) med salta pinnar tänker jag alltid: "USCH!!!" (Usch med tre utropstecken, tänker jag).
Men sen av ren automatik sträcker sig min hand mot dricksglaset innehållandes en näve saltapinnar - sen är det kört.

NEEEEEJ! Jag tycker ju inte om. En salt pinne. Usch! Det smakar inte gott. Två salta pinnar. Nu får det vara nog. Tre salta pinnar. BLÄ! BLÄ! BLÄ! Fyra salta pinnar på samma gång. Det blir som äcklig gröt i munnen, usch, usch, usch. 12 salta pinnar. Bara en till. 13 salta pinnar. Shit va goda dom är, mmmmuuums! 36 salta pinnar.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Du är inte ensam, känner precis likadant!

2009-12-02 @ 21:11:23
URL: http://vadsaduatt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0