Travel back in time..


I dessa tider med nyhetstorka får man läsa det som finns till hand. Man tager vad man haver som det heter. Det enda läsbara jag fick tag på i dag på lunchen var Metro från oktober 2008!
Det var som att hitta ett antikt fynd från en helt annan tidsålder. Längst inne i mitt skåp i omklädningsrummet skymatde jag något. Den drog till sig mitt intresse. Den ville säga mig något. Det var som när Bilbo hittade ringen långt nere i Gollums kolsvarta grottor. It's a ring! utbrast Bilbo. It's a tidning! ubrast jag.
Jag tog försiktigt fram tidingen ur skåpet. Synande den noga. Blåste bort dammet från dess ovansida och strök min handflata över tidingen - precis så där som de gör på film när de hittar en uråldrig, magisk bok (eller ett spel som i Jumanji).
Jag lade ner tidingen och tog ett djupt andetag innan jag med mina yttersta fingerspetsar vände första bladet.
Det var som att sätta sig i en tidsmaskin och åka ett helt år bakåt i tiden. Swisch så var jag i ett regnigt tiogradigt oktober år 2008.
Jag läste sporten. Hade de uppfunnit V-stilen i backhoppning? Spelades fotbollsmatcherna fortfarande med en brun läderboll? Spelade hockeymålvakterna utan hjälm?
Bläddrade vidare och kom till tekniksidorna. Mobilerna hade knappt touch screen och platt-teven var fortfarande dyr.
Mode-sidorna. Så jäkla 2008:a alltså. Vad tänkte trendsättarna då egentligen? Men, men, det kommer säkert tillbaka.
Till sist läste jag mitt horoskop. Jag skulle vänta en överraskning. En överraskning jag fick. Dock inte den 1 oktober 2008. Nej, överraskningen kom i dag, 3 augusti 2009 - jag fick resa tillbaka i tiden, 10 månader tillbaka i tiden för att vara exakt. Magiskt!

Kommentarer
Postat av: Anna

Wow vettu. Det är inte alla dagar en sån sak händer.



2009-08-05 @ 21:45:22
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Anna

Jag hör dig och känner precis samma sak. Sen kommer nog vampire weekend, bon iver, arctic monkeys och antony & the johnsons. Glasvegas också. Synd att det inte är lika mycket bra på lördagen.

2009-08-07 @ 00:07:40
URL: http://kvinnan.blogspot.com
Postat av: Anonym

Haha!

2009-08-17 @ 10:59:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0