Min tax Rataxes!

Jag har tänkt lite på det här med djurnamn. De flesta döper sina djur till typiska djurnamn. Missan, Snuttan, Tussan, Skrållan eller kanske Morran.
Tänk om det var vi människor som hade dessa fantasifulla namn och djuren hette istället Göran, Anders, Sandra eller Johanna.

Hej! Tussan! Och det här är min mamma Missan, pappa Morran och mina systrar Snuttan och Skrållan! Och den här lilla hårbollen är Peter. Vad det är för ras? En Engelsk Setter!

Fast den senaste namntrenden på djur är diverse märken. Gucci, Versace, Dolce eller Gabbana - oftast har man två hundar var av en heter Dolce och den andra heter Gabbana. Det blir ju så skojigt när man ska ropa på dem. Docle Gabbana, fot!

En gång fick jag en kampfisk i födelsedagspresent av mina bästisar Thomas och Robert. De hade döpt honom till Stig Tøfting efter den hårdnackade danske fotbollsspelaren på bilden nedan.

Stig Tøfting



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0