Tell the cock the food was great!

Nu har bloggen fyllt ett år och jag fyllde 23 år i går. Födelsedagar är alltid roliga tycker jag, mina egna alltså. Man blir ompysslad och får äta god mat.
På tal om mat, jag tittade på Niklas Mat på tv häromdagen. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om honom. Att titta på honom är ungefär samma sak som att trycka i sig ett ballerinakex-paket utan att dricka mjölk. Ju längre man kan hålla sig från mjölken desto godare blir det när man väl får dricka den. Så efter nästan ett helt paket ballerina så är det så fantastiskt att få svepa ett stort glas kall mjölk. Jag menar att titta på Niklas Mat är ungefär som kexätandet, gott men torrt. Fast torr är han ju inte. Nej, snarare överdrivet sliskig och smörig. Jag kan faktiskt inte riktigt förklara hur han är eller om jag gillar honom eller inte. Det är svårt det där.
Jag tycker om matlagninsprogram. Dock tycker jag kockarna på nyhetsmorgon är rätt sunkiga. De står alltid utomhus, på "soliga västkusten" eller "ute i det fantastiska vårvädret" (på Gärdet bakom tv4-huset!). Fast det är sällan det är speciellt bra väder. Oftast så blåser det så mycket att kocken får problem med att hålla koriandern på skärbrädan.
Allt för ofta tillagar de rätter som ingen kommer att våga testa på hemma i köket. Folk vill ha det enkelt. Visst, det ser mumsigt ut med pasta och vongolemusslor. Men kom igen, hur många kommer att köpa en påse vongolemusslor på vägen hem från jobbet?
Jag gillar Morberg bäst, han är så sexig och lite skönt svettig också. Grrr. Han får gärna tillaga mig, kanske tillsammans med en näve vongolemusslor och en nypa koriander. Gärna ute i det fina vårvädret vid Tullgarns slott!

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Jag testar alla rätter som görs på nyhetsmorgon..jag försöker faktiskt efterliknade dem så mycket som möjligt..sist tvingade jag min bror filma mig när jag vispar i en kastrull nere vid öringesjön..

2009-04-13 @ 21:02:54
Postat av: ensam och övergiven

kan du laga mat med mig?

2009-04-14 @ 14:17:20
Postat av: Andy

Tjenare kamrat hoppas du haft en bra födelsedag grattis i efterskott!!!!!!!!



Vongole betyder mussla på italienska



En annan god anrättning på musslor är Moules frites väldigt vanligt förekommande i franska kustsamhällen dock inte marseille

Skulle vi råkas skulle vi tråkas supa några dar

2009-04-14 @ 16:05:09
Postat av: Anna

haha o herregud. Nu är jag lite trött men jag blev helt snurrig i huvudet av alla dina roliga tankar!

2009-04-14 @ 17:16:18
URL: http://kvinnan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0