Software

På många arbetsplatser och skolor finns det i dag förbud om vilka kläder man får ha på sig. Det gäller främst förbud mot utmanande klädsel, för korta kjolar, för djup urringning eller kläder med rasistiska budskap etc. Utomlands har man till och med skoluniform och inget annat är tillåtet.

Det plagg det borde finnas ett förbud mot är mjukisbyxan. Fan ta detta vidriga plagg, och då menar jag i offentlig miljö. Varje dag ser jag folk, både pojkar och flickor, gå runt i denna förslappade byxa som om det vore det hetaste på catwalken. Det som är ännu värre är när det är ett tryck på rumpan, cutie, spank me eller nice ass. Vad är detta för påfund? Jag har lust att gå fram och rycka ner mjukisbyxan på dem. AV!

Nästan alla personer har ju faktiskt ett eller flera par mjukisbyxor hemma. Jag har massor. Alla som idrottar eller har idrottat har säkert minst fyra, fem par mjukisbyxor i sin garderob, ofta med sina initialer eller en siffra på. Nummer 9 står det på mina mjukisbyxor. Och visst kan det vara skönt att ta på sig ett par luffsiga byxor när man är hemma och är sjuk eller på en bakissöndag. Men det är inte okej att ha på sin sina mjukisbyxor i skolan eller på jobbet. Absolut inte. Skräddaren säger NEJ.

Men även om det är skönt att komma hem och dra på sig sina myspysbyxor så lever jag efter principen "...vilka har makten i vårt samhälle, vilka kommer hem och tar på sig jeans.." se klippet så förstår du bättre.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0