Den som plingar först dör

För att motverka tristess på bussen till skolan har jag uppfunnit en lek. Leken går ut på att man ska plinga (trycka på stoppknappen) så sent som möjligt innan den hållplats man ska av på. Det betyder att jag riskerar att åka för långt och förbi min hållplats om jag inte vill förlora, och det vill jag ju inte.

Idag på väg till skolan vann jag, en tant i 69-års åldern plingade före mig, då blev jag nöjd. Våra ögon möttes när vi skulle gå av bussen, hon såg sur ut, men jag log och sa "bättre lycka nästa gång". 

Det sämsta med leken är när en lågstadieklass går på bussen, för då vill alla plinga. De plingar redan för nästa hållplats innan bussen har lämnat busshållplatsfickan. Då blir det ingen spänning. För barnen är leken tvärt om, den som plingar först vinner. Det blir ju ungefär samma sak som att den som gör minst mål i fotboll vinner, jävligt kul det blir då.



Kommentarer
Postat av: Jonas

Har också en lek. Precis innan man kliver av bussen så rättar man alltid till något. Typ mössan, jackan, kepsen. Ja du förstår. Man gör det omedvetet. Testa att inte göra det nästa gång. Mycket lättare att kliva av bussen då. Man bryr sig liksom inte.





/ Han som inte bryr sig!

2008-10-07 @ 19:04:08
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: kräm

haha dem är rätt sköna faktiskt, ganska bra drag på dem. 1 och 2 är engelsmän, trean har jag faktiskt ingen aning om. Han skulle lika gärna kunna va från Sköndal utan att jag visste om det.



det är lite blandat, läsåret är uppdelat i 8 moduler/kurser. Jag som bara läser journalistik har 6 obligatoriska för journalistik och sen får jag välja två andra valfritt. i journalistiken är det lite skrivkurser, mediahistoria och journalistikämnen just nu. vet inte exakt vad som kommer sen. liknar det sverige eller?

2008-10-07 @ 19:25:54
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Peete

En annan lek är att utmana polarn med vem som "vågar" åka längst utan att plinga, dvs hamna så långt bort från sin hållplats som möjligt. Chickenpling!

2008-10-08 @ 11:27:38
URL: http://sallskrack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0