Äpelsinjuice

För ett antal år sedan när jag stod i kön på McDonalds i ICA Maxi Haninge hände en sådan rolig händelse eller konversation som passar på tjuvlyssnat.se. Framför mig i kön står en pappa med två barn, en flicka ~ 5 år och en pojke ~ 4 år.

Pappan ska beställa mat tillsammans med dottern medans sonen går och tar ett bord. Pappa beställer happy meal men blir sedan fundersam när kassörskan frågar vad barnen vill ha att dricka, apelsin -eller äppeljuice. Pappan ber sin dotter att fråga vad hennes lillebror vill ha. Hon springer stressat bort till sin bror.

Flickan: Vad vill du ha och dricka, apelsin -eller äppeljuice?
Pojken: Eh, eh ,eh, äppelsinjuice.
Flickan: Pappa, pappa han vill ha äppelsinjuice.

Pappan rynkade sin panna och fick själv avgöra vilken sorts juice pojken skulle ha. Alla log, pappan, kassörskan och jag. Jag var till och med tvungen att bita mig i läppen för att inte börja skratta högt. Kids, fyfan!

Kommentarer
Postat av: eight

kurage i pappan, ungar är söta.

2008-10-19 @ 23:10:58
Postat av: Sofia :)

haha äppelsinjuice!!! hur kul som helst, skrattar på riktigt framför datorn nu.... :D

2008-10-31 @ 14:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0