Bolibompa

Jag läste en artikel i Café med Doreen Månsson, hon som bland annat är med i Bolibompa och har haft eftersnackat till idol i tv400. Hon berättade att hon var en aning arbetsskadad efter att ha jobbat med bolibompa, för i bolibompa måste hon förklara allt hon säger så att barnen förstår.

Tänk om man fick för sig att var tvungen att förklara allt man sa i detalj. Att den personen man talar med inte förstår annars, fast det är helt självklara saker. Man tror att personen man talar med förstår lika mycket som ett litet barn. Jag ska nog börja med det!

Jag: Hej!

Du: Hej hej!

Jag: Jo, det hände en så rolig sak nyss, du vet rolig, när man skrattar och man blir glad?! Ja men i alla fall så fick jag en kotte i huvudet, ja en sån brun sak som hänger i träden. Så plockade jag upp kotten och kastade i väg den, du vet man låter armen pendla bakifrån och fram, sen släpper man kotten när armen är framför dig, så flyger kotten framåt. Förstår du?

Du: Jo, det förstår jag..

Jag: Ja! Bra där! Men sen gick jag på zoo, du vet ett ställe med massa djur som i filmen Madagaskar fast i Sverige. Och där var det en stor elefant, en sån stor gråblå med snabel, ja men dumbo är ju en elefant! Så bajsade elefanten, men bajs vet du ju ändå vad det är! Sjukt roligt var det. Annars då?

Ibland så förstår inte folk vad man menar, det gäller att vara tydlig så det inte blir några missförstånd. För då kan det bli knas, och det vill vi ju inte.

Kommentarer
Postat av: Veronika

Svar: Olssons Video... Bättre finns det väl ändå!

2008-11-16 @ 14:52:11
URL: http://veronika2.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0