Min första bloggroman...

Då är jag stationerad i Sundsvall för två veckors praktik på dagstidningen Dagbladet. Lägenheten som jag hyr är mycket trevlig och ligger centralt, bara några hundra meter från min arbetsplats. Jag fick åka med min klasskamrat Hanna och hennes farmor och farfar! Mycket snällt av dem. De skulle vidare till Ö-vik.

I bilen lyssnade vi på radio. Strax efter Gävle kommer, som enda svenska kvinnliga artist som någonsin gjort en EM-låt, Linda Bengtzing med sin EM-låt "Det första guldet". Linda sjunger alltså om att Sverige ska ta EM-guld (!). Vad fan vet Linda Bengtzing om fotboll? Ja, antagligen ingenting, nada, zero. Sverige kommer som bäst ta sig till kvartsfinal. Men jag ska betta lite med Linda! Om Linda har rätt, Sverige vinner EM, då ska jag springa genom Tyresö Centrum endast iförd en strumpa på paketet samtidigt som jag sjunger Lindas låt "Jag ljuger så bra" fast byta ut "ljuger" mot "suger". Deal.

Annars är jag rätt imponerad av en sådan tuff brud som Linda Bengtzing och många andra svenska artister, speciellt schlagerartister. Deras låtar handlar om vanliga ting som man gör i vardagen. Som till exempel Orup: Jag har matat katterna, jag har rastat alla hundarna". Musikgeni?

Nu har jag snöat in mig på ämnet musik, så jag fortsätter med EM-musik. Det vore ju bättre om alla EM-låtarna var lite mer ärliga. Istället för att sjunga om guld och gröna skogar så kan de väl sjunga om att Sverige har ett ålderstiget lag, bänkade målvakter eller varför inte Anders Svenssons favorit mat: Taco-pizza. VM 2002 inofficiella låt "Global Fussball OK" med Tyskarna från Lund (Varan-TV), där har vi en riktig fotbollslåt.

Niclas Alexandersson, Daniel Andersson och Marcus Allbäck. Vafan! TJERNA TILL EM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0