Spansk tunghäfta

Jag lider av ett extremt svårt problem. Det extremt svåra problemet gäller när jag ska välja saker och ting. Speciellt när det finns många saker att välja mellan. Det kan vara när jag ska välja glass, magnum, sandwich, daim eller nogger? Åh så gott. Oftast så ska jag pröva någon ny sort och blir då besviken och ångrar att jag inte tog ett säkert kort. Ännu värre är det när man ska välja rätt på restaurang, det finns ju så mycket gott. Jag har nyligen varit i Spanien i 10 dagar och där verkar de ha samma problem. Men där har de löst problemet mycket smart och enkelt: Tapas!

När man äter på en tapasrestaurang så beställer man massor av smårätter, till exempel (längst ner i mitten på bilden) en liten oxfilé med lite pommes, två små kebabspett och så vidare. En annan idé som jag ofta röstar på är när man är ett gäng som ska beställa hem pizza, då beställer alla olika pizzor så får man äta av alla, en pizzaslice av varje sort


Tapas på tapasrestaurangen "tapa tapa" i Barcelona. Rekommenderat. 


Ett annat av mina favoriter i vårt tillhåll Roses. El Dolmen är oslagbar. Jag har själv aldrig ätit där men det är trots det en personlig favorit. Precis som på bilden är El Dolmen ofta överfullt så boka bord i tid.

Jack Johnson i Barcelona. En mäktig tillställning. Jack Johnson spelar relativt lugn musik. Det är inte rock precis. Men även om Jack spelade den mest stillsamma balad så dansade spanjorerna som om det var DJ-Tiesto som mixade låtar. Man kan undra hur frenetiskt de skulle dansa på ett raveparty. 

Jag läser kommentarerna från mina mest hängivna läsare och ber om ursäkt om jag inte talade om att jag rest bort ett tag. Jag hade inte tillgång till internet så jag fick blogga genom att skriva i sanden, dock var mina strand-blogginlägg alltid bortspolade varje morgon. Synd, det var mycket intressanta texter jag skrev med en pinne i sanden.

Sommarens hetaste fluga för min del är Boule. Satana perkele vad roligt det är. Kanske en aning gubbigt, men det blev en mängd heta bouledueller på stranden, så nu i Sverige får det blir mer boulespel på smultronstället Boule & Berså! Grillad mat, öl och tunga metallklot som man svingar i väg med underhandskast! Kan inte bli mycket mer sommar. Fan vad klyschigt. Men vafasen det är inte varje dag det är fredag.

Jag avslutar med att meddela att det blir spelning på Dylan festivalen i Östhammar i morgon. 

Nu ska jag byta ut alla proppar i proppskåpet, titta på film och läsa sportbladet på samma gång. Rekommenderat!

Kommentarer
Postat av: O

Lycka till på giget!

2008-07-05 @ 01:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0