Lasse

I dag när jag åkte tunnelbana klev en uteliggare på vid slussen. Han var 50+, såg lite svettig ut och hade ett plåster i pannan. Men han var mycket artig och serviceminded! Han presenterade sig som Lasse och berättade att han var hemlös och att han behövde lite pengar till mat och tak över huvudet. Han var så pass trevlig att jag skramlade fram fyra kronor, till skillnad från i vanliga fall då jag brukar borra ner blicken djupt i golvet och ignorera som om jag var lika fattig. Fyra kronor är kanske inte så mycket men det var något. Han var djup tacksam från hjärtat sa han när han tog emot pengarna. Så till alla hemlösa som läser min blogg, ni vet vilka ni är, gör som Lasse, sätt ett plåster i pannan och tänk på hur ni för er i vagnarna. Det lönar sig, fråga Lasse. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0