Jobba på semestern

Ännu en dag i ekorrhjulet. På semestern. Jag har semester, men i dag klev jag upp lika tidigt som om jag skulle jobba. Strax efter klockan 06.00 var jag uppe. Sömndrucken (som författaren Camilla Läckberg alltid beskriver sina personer i böckerna), lite svullna ögon samt två horn till morgonfrilla. Jag satte igång espressomaskinen och gjorde en macka. Eftersom morgontidningen är avställd då mor och far är bortresta fick jag låtsas läsa tidningen fast det egentligen var ett Lidl reklamblad. Reklamen om två stora juicepaket för 19 kronor låtsades jag vara en artikel om OS i Peking, 20 liter blandad läsk för 59 kronor var en notis om busstrejken. Lidlbladet är en bra morgontidning.

Efter en stund går jag till jobbet. I dag är jag en filmrecensent. Jag hälsar "god morgon" till mina arbetskamrater; Hans Wiklund, Orvar Säfström och Nils-Petter Sundgren. Vi utbyter några fraser, och självklart skämtar vi som vanligt med några hetsiga "you're talkning to me?, YOU'RE TALKING TO ME?", vi skrattar. Orvar spiller lite kaffe och säger att han var på festival över helgen. Jag frågar vilka som var bäst. Han ger mig det vanliga svaret: Slayer såklart! Jag har nog aldrig hört Slayer men jag håller med och säger: Ja de är jävligt tunga!

Första filmen: "Women on top" med Penélope Cruz. Filmen är dålig, inte ens ny, åtta år gammal. Varför ska jag recensera den här gamla filmen?

Oj vad klockan är mycket, snart dags för nästa film, eller nästa jobb. Jag är ju pilot också. 

Kommentarer
Postat av: eight

hur många filmer har du hunnit plöja idag vic?

2008-07-08 @ 12:28:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0