Nostalgi x 3

Jag håller på att ladda hem en film. Med dagens teknik borde det ta max en timme med ett halvsegt internet. Men denna film skulle ta ett år och 17 timmar. Skönt tänkte jag, då kan jag äntligen få sen den, nästa höst. Men ibland går det snabbare, ett tag skulle det bara ta 204 dagar och 13 timmar, då kan jag se filmen lagom till midsommar. Vi snackar byte/sekund!

Man kan ju lika gärna ha det klassiska 56k modemet, billigare efter klockan 19. ICQ-kontakterna rasade in en minut över sju. ICQ var det som gällde då, med det härliga ljudet Oh-Oh varje gång man fick ett meddelande. Man fick vänta i 20 minuter för att ladda hem en låt. Min första nerladdade låt var ATB - Till I Come. Eursodisco-faktorn var hög.

Man köpte lila-färgad hårgele i literburkar på ÖB som hade samma konsistens som vatten. Men det gjorde inget eftersom man sprayade håret med så mycket hårspray att man var självantändande. Man hade Wu-Tang Clan, Fubu eller Tommy Hillfiger-byxor som minst tre personer kunde få plats i samtidigt och bakfickorna var lika djupa som svarta sopsäckar. Man tyckte att röken från discots rökmaskin luktade gott och man tittade på Sweet Valley High efter skolan. Blonda twins var inte att leka med!


Kommentarer
Postat av: Loisa

haha jag fick mig en liten nostalgitripp där.. härligt!

2008-12-03 @ 16:30:41
URL: http://tussig.blogg.se/
Postat av: kräm

haha det namnet var faktiskt inte dåligt. tro det eller ej men under min karriär som Kräm har jag faktiskt aldrig hört det. Så jag tror nog du har något där, jag hade gett mig in i business direkt om jag vore du!

2008-12-03 @ 17:03:32
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Camensky

Tankade hem den nu också, tog en timme eller två. Will be the first thing tomorrow! "Gunnar! Varför går du ut och ställer dig i vattnet för? Fa-a-an vad konstig du har blivit!"

2008-12-04 @ 01:54:02
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: 0

Sunny Beach, inte att förglömma. Dock något år senare.

2008-12-12 @ 08:36:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0