Where the beer flows like wine

Det finns många fördelar med att vara kille. Vi kan (som sagt) få mustasch och högre lön. Våra telefonsamtal är över på 30 sekunder. Vi kan ha bekväma skor. Vi slipper raka benen, om man inte är från Italien och heter Francesco Totti, vill säga. Vi slipper stå i toalettkön på krogen, om man inte ska bajsa, vill säga.

Men det finns nackdelar med att vara kille. Eller det finns nackdelar med att ha snopp, rättare sagt. Låt oss kalla det pissoarnoja. Vissa har det inte, andra ibland och en tredje jämt. Det handlar alltså om att man inte lyckas urinera när det gäller. Man har svept 10 öl och springer sedan till pissoaren för att släppa på trycket. Oftast är man inte själv vid pissoaren, och det är då kärvar. Trots att man är pissnödig som en kamel(?) går det inte att pissa. Ord som nervositet, torgskräck och homofobi är sammankopplade med pissoarnoja. De som har kronisk pissoarnoja har ofta lärt sig att leva med eländet och accepterar att de får förpassa sig till den gigantiska kön till de få låsbara toalettbåsen. Vilket å andra sidan kan bli olidligt om man just har svept 10 öl och det verkligen trycker på. Man vill ju gärna inte bli stämplad som killen som gör tvåan på krogen.

Det har hänt mig en gång. Firmafest på Spy Bar, where the beer flows like wine (eller är det på Gröne Jägarn?), hur som helst, jag blev inte helt oväntat pissnödig, vilket jag blir efter ungefär två klunkar öl, och måste inta Spy Bars pissoar. Att stå i pissoarkön tar inte särskilt lång tid, men den korta stunden i kön gjorde mig ändå så där ruskigt pissnödig som man blir när man vet att det inte finns en toalett eller buske på flera hundra mils avstånd. Men när jag väl kom in, knäppte upp byxorna och äntligen skulle få pusta ut så hände inget. Det är ungefär som när bilen inte vill starta, man vrider på tändningen men bilen vägrar. Du vill men den vill inte. Efter ett tag inser man att man måste ge upp. Man kan ju inte stå med byxorna nere hur länge som helst utan att leverera. Så man får svälja stoltheten (oj, vad fel det där lät!) och gå en vända för att sedan ställa sig i "tjej/bajs-kön".
Nä, men jag gick in och låtsaskissade bara. Jag bara skämtade att jag var pissnödig, egentligen var jag inte alls pissnödig.
Vissa kan ju tro att man går in för att glutta på diverse krog-penis när man bara står där utan att det händer någon. Det klassiska sätta-på-kranen-tricket fungerar ju inte heller eftersom handfatet inte är anslutet till pissoaren.
Jag anser att alla krogar eller ställen som har pissoarer borde sätta upp speciella toaletter till dem med pissoarnoja, med strängt bajsförbund. Förbjudet att bajsa i toaletten! eller så kan man avleda de bajsnödiga med en lapp som Var vänlig bajsa ej i toaletten, det blir stopp. Men kissa går bra, varsågod!



Kommentarer
Postat av: Camensky

http://www.youtube.com/watch?v=m7BsvdgEdwg

2008-12-16 @ 01:18:35
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: Camensky

Haha, det där händer ibland för mig, men oftast kan jag köra en stå:are. Däremot har Crippa helt skippat urinoaren, han skyller på pisstorgskräck.

2008-12-16 @ 01:21:08
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: FD

Det är hemskt! Har upplevt det mer än en gång.

2008-12-16 @ 14:36:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0