Plötsligt händer det

När man vinner något på svenska spel och inte hämtar ut vinsten får man den hemskickad på ett utbetalningskort. I förra veckan fick jag hem ett brev som visade att jag vunnit den enorma summan 17 kronor. Jag blev så himla lycklig att jag gjorde brolin-piruetten, brysselsteget, och indianen på samma gång. Grannarna fick ringa störningsjouren på grund av allt mitt oväsen och firande. Det blev en sjuhelvetes fest; det dansades, champagne sprutades - det festades, hårt och brutalt! Festen var som en resa rätt ut i rymden - oändlig.
Sen kom smällen. Jag sögs tillbaka till det sorkhål jag en gång krypit fram ur. Jag kände mig som en astronaut som missat att docka med rymdfärjan och svävat iväg helt solo ut i ingenstans, ut i ingenting.
För att lösa ut den enorma summan 17 kronor måste jag betala den absurda summan 10 kronor, alltså drygt 60 procent av vinsten. Jävla förmögenhetsskatt. Fuck jantelagen.

Utbetalning sker i mån av butikens tillgång på kontanter. Tänk om de inte har tillräckligt med kontanter för att jag ska få mina 17 kronor. Nu blir jag nervös. Fast jag ska ju bara ha sju kronor. Det glömde jag.


Det roliga är ju att om man vinner mindre än tio kronor, säg till exempel sju kronor, då måste man ändå betala tio kronor för att få sina sju! Då förlorar man på att hämta ut sin vinst. Ett helt fantastiskt system. Det är gratis fast det kostar pengar.

Kommentarer
Postat av: jontemyra

grattis

2008-12-23 @ 22:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0