Fobi

Det är bra att ordet för fobi för långa ord är kort: Hippopotomonstrosesquippedaliophobia

Om hippopotomonstrosesquippedaliophobia används, eller om ens fobin finns är oklart. Men det finns ju fobier mot det mesta. För att inte tala om alla manier som finns. Som till exempel metromani vilket är när någon måste rimma hela tiden. En sådan person är ju perfekt att ha till jul. Han eller hon skulle kunna försörja sig juletid på att rimma. Men det kan ju bli jobbigt i längden.

Person 1 = Vanlig person
Person 2 = Metromani-person

1 - Du, ska du med ut ikväll?
2 - Nej det går icke-picke.
1 - Nehe, varför inte?
2 - Jag måste läsa min bok, annars blir jag en tok.
1 - Tokig?
2 - Ja, galen, men vi kan kanske gå ut på fredag på Nalen?
1 - Jo visst, men du ska inte med ikväll då?
2 - Nopp, jag ska dansa lindy-hop!
1 - Du skulle ju läsa nyss!
2 - Ja men jag hittar på andra hyss. Läsa en bok som en tok och dansa som en pårökt transa!

Kommentarer
Postat av: Jonas

Hahahaha

2008-12-18 @ 00:44:48
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: eight

påminner om prankin´ p ju!

2008-12-18 @ 10:33:49
Postat av: julia

du är knäpp. har någon slagit dig i huvudet med en käpp? ;)

2008-12-18 @ 12:20:01
Postat av: Julia

Lämnade bara en liten kommentar så du vet vilka som läser^^

2008-12-18 @ 12:28:41
URL: http://juliaalindblad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0