Du kan alltid bli nummer ett, vinner vad du vill..

Jag minns att Lilla Sportspegeln brukade göra olika reportage om barn och ungdomar som hade kommit på egna sporter. Otroligt underhållande. Det kunde vara någon slags strumpbandy i en lada eller två olika sporter som man mixat till en. Men det som var roligast var när ett gäng av mina barndomskompisar på Alnö var med i ett program. De hade kommit på en sport där man kastade någon slags pinne och så skulle den andra slå bort pinnen. Jag har en väldigt luddig bild av vad det gick ut på. Minns bara att de (ni) stod i en ring på en äng (nedanför kyrkan) och kastade pinnar. Kanske någon av de som faktiskt deltog kan göra sin röst hörd och förklara denna underliga sport. Kanske en ny OS-gren? Eller någon kanske till och med har kvar filmen! Buss-Ola, KB, Z, ni var väl med? Eller har jag fel?

Robyn sjunger den fantastiska intro-låten till Lilla Sportspegeln. Inte den Robyn
vi är vana vid att se idag. Men vilken otrolig pepp-låt! Jag blir så vansinnigt taggad.
Och taggad är även den blonda killen som liknar Sune som klappar händerna
i takt med låten!

Jag, KB och Buss-Ola träffade faktiskt Robyn förra helgen på ett Café på söder. Bildbevis finns! Dock bara på hennes bakhuvud.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Fan vad hon shakade loss.

2008-12-19 @ 17:58:55
URL: http://roennmark.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det var grabbarna från Norra som uppfann sporten. Kalle B var lagledare om jag inte minns fel. Vad jag minns så hade alla hockeyhandskar och hockeyhjälm på sig. Det var en disig dag på norra Alnö.



Du var väl med när vi körde kneebandy? En sport som uppfanns på Avik. Små bandymål. Ett gäng schöna killar. En bandyboll. Ingen klubba användes. Bara händer. Alla stod på knäna.

2008-12-19 @ 22:41:37
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: Jonas

Helt rätt! Vafan, då är jag på! Har också en mini-longboard!

2008-12-21 @ 03:41:41
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: O

Nej nej.. Nu tar vi det lilla lugna här. Vad vi talar om är Poängpinnen. En trevlig umgängesgren med vadderade skumgummipinnar och hockeyhandskar. Gamla härliga Jens Lind rattade reportaget från Tunet. Det var dimmigt kommer jag ihåg. Fredrik Omberg och Norell var grundarna. Jag + Kalle Hjort och ngn fler var med.. MittNytt snappade också upp. Kanske man kan se det som starten på min PR-karriär? Svaga men härliga minnen!

2008-12-23 @ 13:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0