Stokolm

Jag kanske har sagt det förut, men jag har faktiskt ett magiskt ansiktsminne. För tio år sedan, när jag var tolv år, flyttade jag från Sundsvall till Stockholm. Jag minns det tydligt när Mattias (Karlsson) kläckte nyheten om att han hade sett att vårt hus var till salu. Jag hade inte berättat något till någon. Tanken var först att vi skulle flytta till Spanien, men det blev Stockholm. Jag vågade inte riktigt berätta det för någon, ville dra ut på det så länge som möjligt. Det var i kapprummet som Mattias ställde mig väggen inför alla kompisar. Det var sjukt jobbigt att lämna alla, samtidigt som det var spännande att göra något så crazy som att flytta till en tjugotvå gånger större stad. Innan jag flyttade fick jag ett häfte där de flesta i klassen hade klistrat in bilder på sig själva och skrivit en hälsning och ett lycka till.

 

Många kallade mig för Ville på den tiden; "Hej då Ville, vi kommer sakna dig". Niklas Winlöf skrev det sentimentala "PS/ forever friends". De flesta skrev Stockholm utan H eller utan C. En annan skrev "Jag kommer sakna dina sjuka skämt". Det är som man blir tårögd.

 

Nu kom jag helt ifrån min inledning. Ansiktsminne. Efter att jag flyttat så hälsade jag på ett par gånger, men med tiden blev det allt för sällan som jag åkte de dryga 40 milen till min barndomsstad. Men efter ett glapp på några år började jag återigen åka dit varje sommar, och när jag än i dag träffar kompisar som jag inte sett på tio år så tycker jag att de ser exakt likadana ut, fast lite större. De känner inte alltid igen mig, så det är därför jag tror att jag har ett grymt ansiktsminne, eller så har de kanske bara glömt mig.

 

1986-1987 Vällingby, Stockholm

1987-1998 Alnö, Sundsvall

1998-          Tyresö, Stockholm

 

Efter att ha varit Sundsvallsbo i 11 år går jag nu detta år över till att bli Stockholmare. Fan, jag vill inte. Jag vill fortfarande vara norrlänning. Men Sundsvall har fortfarande satt sina spår i mig. Be mig säga; "ananas", "senap" eller "tallrik" så hör ni!

 

Jag har fortfarande snöat in mig i Expressen fredag-träsket. Undrar hur många som skrattar. Jag vet att Camensky

och Jonas skrattar. Högt.

 

 

Weller-medleyt, Yäss, alltså...

Kommentarer
Postat av: johanna

Haha, vilket roligt inlägg.......Mattias Karlsson och Winlöf....hoho!

2008-08-22 @ 11:43:31
URL: http://johannawistrom.blogg.se/
Postat av: Monica

2008-08-22 @ 15:34:34
URL: http://monica.blogg.se/
Postat av: Monica

Oj då, råkade trycka enter lite för tidigt. Nåväl. Vad fint att du har lärt dig att LÄNKA. Titta in på min blogg och se inlägget som jag har tillägnat det otekniska puckot (? - jag skriver med frågetecken så får mina läsare svara, 100% har hittils röstat för att du är det). Jag tror det inlägget kan vara något för dig Vicke.



X

2008-08-22 @ 15:37:37
URL: http://monica.blogg.se/
Postat av: Jonas

Hej Ville! Mycket skön läsning. Träffade faktiskt Matte K idag på MAX. Han var mkt hungrig. Haha fyfan vilket jävla bra klipp. Gillar som fan att han drar in snoret hela tiden. Cp-rock. Dom fetaste kromosomerna i stan. På! Hahaha förjävla underbart!

2008-08-22 @ 18:13:09
URL: http://schodda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0