Lite

Jag undrar en sak om mitt egna och andras, ofta mina närmaste vänners, språk. Det är ordet lite som ofta slinker in vid olika aktiviteter.

Till exempel:

- Vad ska du göra i kväll?
- Jag tänkte titta lite på film i kväll!

Vadå, tänkte jag bara titta på halva filmen och sen stänga av?

Lite slinker även in till, äta lite, spela lite fotboll eller jag ska blogga lite. Alltid detta lite. Gör jag allt halvdant? jag tror att lite har tagit rollen som typ, i mitt språk.

Nu ska jag gå på lite Way ot west och lyssna lite på Lykke Li. I morgon ska vi åka lite bil hem till Stockholm.


Kommentarer
Postat av: Jonas

Haha. Du är genialisk. Hoppas du kommer hem hela vägen. Lykke Li är som en gudinna när hon är på scen.

2008-08-10 @ 23:29:08
URL: http://schodda.webblogg.se/
Postat av: Niklas "Photophox" Rönnmark

Haha. Brukar gå in och kolla lite på din blogg ibland.

Den är bra.

2008-08-10 @ 23:59:55
URL: http://roennmark.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0