Gubbens IP

I morse var jag hurtig nog att ge mig ut på en morgonpromenad i vårvädret för att bli pigg inför pluggandet. Jag gick till Gubbens berg och tillbaka. På vägen till Gubbens berg passerar man denna luxuösa sportanläggning (se nedan). Man kan lätt tro att anläggningen tillhör ett NHL-lag, men så är inte fallet. Hockeyrink med sarg (!), basketkorgar samt två fotbollsmål med nät intill rinken. Helt makalöst. Det står alltså på någons tomt. Visserligen är jag uppväxt med en tomt med fotbollsplan och mål (på Alnön, Sundsvall), men då ingick även två tallar som med- eller motspelare, vare sig man ville eller inte. Detta är något helt annat. Undra om de hyr ut rinken? Jag och Thomas har diskuterat och konstaterat att familjen som äger anläggningen säkerligen har en backhoppsbacke någonstans på tomten!

HockeyrinkHockeyrink 2

Kommentarer
Postat av: FD

Vad är det där jämför med ankarsvikrinken? Du har missat mycket under din tid i sthlm.

2008-04-30 @ 14:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0