Barnkalaskul!

På söndag ska jag på barnkalas!
Barnkalas är riktigt jävla roligt. Det är min gudsons storasyster som fyller år och jag är bjuden.
Det bästa med barnkalas är att det alltid är ett jäkla ståhej, i positiv benämning alltså.
Det står alltid en uppdukad tårt- och kakbuffé och sen blir det lek. Lek, lek, lek.
På dom senaste barnkalasen jag har varit på så har vi spelat bandy, hoppat studsmatta, kört en sån där lite elmoppe i plast (eller inte jag, jag är något för tung), spelat pingis, lekt med en skruvdragare i plast (när man är liten lever man i en plastvärld), ätit tårta, bullar och kakor för ett helt år och bara haft det jäkligt, jäkligt skoj. SKOJ!

Varför har inte vi vuxna människor barnkalas längre, för oss själva alltså? Måste det alltid vara hög musik, alkohol och mat som är salt? Vad hände med vardagsrums-bandy, jordgubbssaft och gräddtårta? När tog den tiden slut egentligen?
Tiden går så jäkla fort ibland. Men på söndag åker jag 20 år bakåt i tiden. Då blir jag fem år igen. Mockasinerna på, för nu kör vi!


Barnkalasgott!

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag föreslår en blandning: alkohol och vardagsrumsbandy!

2011-01-26 @ 08:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0