Vilken latjo låt, nananaa...

"Jag vaknade i morse och trodde jag var död, och nedstigen i helvetet.
Men det var bara klockradion som gått på med osedvanlig glöd.
Sprinsteen sjöng sin nya låt, den jäveln sa inte ens förlåt.
Ja visssa dagar går man i väggen direkt, man känner sig som Elvis
i Las Vegas 76...."

Det där är en av få låttexter jag faktiskt kan. Artisten heter Oscar och jag kan den eftersom min syster, Tanja, spelade den låten på den tiden vi bodde i Sundsvall. I och för sig kan jag av någon konstig anledning Björn Rosenströms låttexter samt Broder Daniels. Men BD's texter är visserligen inte så svåra att lära sig eftersom de för det mesta sjunger yeah-yeah och aaah-aaah.. Inte så svårt.
Jag är faktiskt riktigt usel på låttexter. Jag liksom lyssnar inte på texten utan mest på musiken. Så jag har svårt att säga att den här låten har en sån jävla bra text, och att det är det som gör låten bra. Det fungerar inte för mig.

Mina kompisar i bandet brukar skoja med mig och säga att de sjunger hemska saker om mig och min familj. Jag skulle ju ändå inte märka något, utan sitter där glatt och trummar i takt!

Och sånt är ju roligt. Alltså inte att folk sjunger elaka saker om min familj utan att folk inte riktigt vet hur låttexterna går.
Till exempel att Björn Skifs sjunger "vilken latjo låt, nananaa" och inte "michelangelo, nananaa", eller att Hästpojken sjunger "tjejen med cabben" och inte "Shane McGowan", att Lady Gaga sjunger "jo-jo-jo-joker face" och inte "po-po-po-poker face".

Skoj, oj så skoj..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0