København!

För ett par veckor sedan deltog jag och min vapendragare Martin i en film/manustävling - Videomarathon.
Tävlingen gick ut på att på 48 timmar skriva manus, filma och klippa. På fredagen klockan 12 fick man ett tema - "syndabock" - och sedan var det bara att sätta igång. Filmen som fick vara max fem minuter skulle vara inne på söndag förmiddag klockan tolv. Filmer från både Sverige, Danmark och Norge deltog i tävlningen.
Jag och Martin antog utamningen och började spåna idéer, skriva manus, filma och till sist klippa ihop allting. Långt in på småtimmarna natten mot söndag satt vi fortfarande och klippte frenetiskt för att få ner filmen till fem minuter. En hel del öl hjälpte oss att orka med utmaningen.

Några veckor senare ringde en representant från Videomarathon och berättade att vi blivit nominerade. Juryn skulle alltså titta på filmen en gång till. Vi blev överlyckliga över nomineringen. Vi var glada för att ha kommit så långt.

I tisdags hörde de återigen av sig - Vår film är en av 36 filmer som är nominerade till finalen! Så den 4:e november beger vi oss, jag och Martin, till Köpenhamn för en oscarsgala i light-version!

Rätt bra utdelning för att vara vår första film. Nybörjartur eller talang?!

Kommentarer
Postat av: Robert

Fan va kul Viktor. Ser fram emot din första lång film!

Ring mig imorgon så hänger vi

2009-10-23 @ 11:28:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0