Vi som kommer och går..

För nästan exakt ett år sedan skapade jag en fantastiskt facebook-grupp. Den heter Vi som kommer och går...
Personligen tycker jag den är genialisk, helt unik och totalt oslagbar. Läs beskrivningen och äntra denna fantastiska värld av gemenskap och frihet:

"Vi som kommer och går" är en grupp för dem som tillåter att vänner kommer och går hur som helst i ens hem, utan att förvarna. Att ringa/sms:a innan ett besök är ju så 2007... Hallå farfar?!

Precis som i USA (till exempel i MTV's Life of Ryan och andra amerikanska serier) ska man hur som helst kunna kliva på hos en kompis. Bara kliva in, utbyta några artighetsfraser, kolla kylen, glo lite på tv, slappa i soffan och sedan helt plötsligt säga: Du jag drar, vi ses, tja!

Om du går med i "Vi som kommer och går" får du tillträde till detta paradis, du får alltså möjlighet att besöka andra gruppmedlemmar när du vill utan att förvarna, och när som helst kan någon gästa dig när du sitter i morgonrocken och läser DN eller en tisdagkväll när du tittar på "en fyra för tre".

Vi som kommer och går lever efter principen "lås aldrig dörren". Välkommen att umgås i en helt ny värld av gemenskap, så väl hos dig som hos mig.

Välkommen in!

I morgon förväntar jag mig ett antal nya medlemmar i denna fantastiska facebook-grupp.

Vi som kommer och går...

Kommentarer
Postat av: Niklas

Tjaa, varför inte..

2009-11-09 @ 23:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0