OST-VÄST-NORD-SYD


Om knark är bajs, är alltså bajs knark. Det måste vara därför polisen och tullen alltid tar på sig en gummihandske och letar folk långt upp i tarmen. Jag har aldrig förståt det tidigare. Man lär sig något nytt varje dag.

En annan sak jag undrat över är metaforen få för gammal ost. Jag undrar vilken ost, alltså vilken sort. Präst, Gouda, Edamer, eller kanske høng eller om den är gammal borde det vara en lagrad parmesanost eller en smakrik mögelost.

En tredje sak jag reflekterat över är när man använder ordet död för jättetrött eller utslagen. Det kan bli så fel och roligt, även om döden inte är roligt: Jag, Thomas och Robban tänkte gå ut i kväll, men jag är sjuk och Thomas är helt död och Robban också. På träningen i söndags var Thomas helt död, eftersom han hade kört ett benpass på gymmet innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0