Namnsdag!

Idag har jag namnsdag! Egentligen har Viktor namnsdag den 12 mars, tillsammans med Victoria. Men eftersom Victoria (Bernadotte) ville ha dagen för sig själv flyttade hon Viktor till den 22 januari tillsammans med Vincent. Viktor och Victoria är ju det mest logiska. Precis som Göte och Göta, Julia och Julius, Josef och Josefina och så vidare.

Vissa familjer firar sina namnsdagar som födelsedagar. Presenter, tårta, släkt och vänner, sång och dans. Det gör inte vi. Men ja ska i alla fall äta ett namnsdags-wienerbröd! Alltid något!

Dagens låt

Kommentarer
Postat av: Karimm Sebastian

Grattis ! Jag hade även jag namnsdag i veckan. Har heller aldrig firat dagen. Ska nog börja göra det. Tottes familj firar riktigt hårt. Släktbesök och middag. Så roligt, jag och C fick gå hem senast, för då skulle det minsann firas !

2009-01-23 @ 00:31:55
URL: http://sizeism.blogspot.com
Postat av: Sanna L

Förut hade Sanna och Susanna namnsdag tillsammans. Sen tog dom (och vilka gör det förresten..? är det vad våra kommunalpolitiker får göra kanske, bestämma vilka namn som ska få glänsa över de andra, slöddret, de som inte är värda att firas...)bort Sanna och - lät Susanna vara det enda namnet som ska firas den 11 Augusti.



slutkommenterat

2009-01-25 @ 15:06:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0