Grönt är visst fint

Jag läste en intervju med sångaren i bandet Molotov Jive, Anton Annersand, i DN På Stan. Han påstod att grönt, alltså gröna kläder, endast passar bra på snusmumriken. Vad är det för snicksnack? Han är den typsika urtypen av en svensk, ung rocker. Precis så som Gustav Norén i Mando Diao var när han nådde toppen, blev utsedd till Sveriges bäst klädda man och så vidare. Dryg och jävligt indie möter 50-60-tals rock med inslag av gammal polisfilm från New York samt en nypa Manchesterhumor.

Det känns som om Anton har tänkt ut ett riktigt bra svar på varje fråga fast på samma gång svarat helt spontant och lite "crazy".

Favoritgata: Åsögatan, för den är enkelriktad.
Vadå den är enkelriktad? Vad spelar det för roll. Typsikt nu-svara-jag-lite-flummig-så-det-blir-coolt. Så jävla AV!

Favoritlyxartikel: Hushållspapper.
Typsikt svar för att visa att han uppskattar den värld vi lever i samt att han är vänsterpartist. Jag är tacksam för det lilla här i livet. Bullshit!

Favoritråvara: Tomat, avokado.
Favoritfärg: Svart som molnfria nätter.
Favoritskor: Boots från beatwear UK med kubansk klack.
Kom igen, det finns mycket bättre råvaror än tomat, till exempel lök är mycket mer användbart. Svart som molfria nätter tänker jag inte kommentera. Men kubansk klack? Jag kan ändå påstå att jag inte är helt förvirrad inom mode, men kubansk klack? Är klacken gjord av cigarrer då eller?

Nu kommer det värsta svaret:
Modeförebild: Thåström -87, Springsteen -75, Syd Barrett -68.
Nu börjar det bli allvarligt otäckt. Jag skulle isåfall säga att jag är jävligt inspirerad av Chuck Norris -93, Ingvar Kamprad -85, MC Hammer -89.
Men frågan är hur stor skillnad det var på Springsteen 1975 från 1974? Eller han kanske gick in i helt ny fas -75? Nu blir jag indiepoppare, med stora glasögon utan glas, sotarmössa och en konstig parkas.

Flera av svaren känns som två fingar i halsen. Om du vill känna det själva kan du läsa hela intervjun med Anton Annersand.

Veckans hatord: OVERSIZE (Typ Bästa huvudbonaden: Gubbkeps oversize.)

(Jag slog även upp Kubansk klack: konformad träklack i flera lager, rak in mot hålfoten, snedställd utifrån. Den typiska westernbootklacken). Så jävla snyggt...

Kommentarer
Postat av: Camensky

Brucan känns ju rätt rs.jpg" rel="nofollow">http://aycu20.webshots.com/image/38059/2006227850509765205rs.jpg



Men Thåström -87? Det är ju helt fel svar...! Jag gissar på att det här är runt -87: http://www.youtube.com/watch?v=sI21Nfz6UWk

Kanske inte den bästa versionen av låten, men absolut inte den snyggaste klädseln...



I'm on your side. Han heter Anton, och tyvärr menar han det.

2009-01-16 @ 15:57:15
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: Camensky

Det här däremot, detta är tamejfan bra skit, synd på ljudkvallen bara...:

http://www.youtube.com/watch?v=O7pjwRjeBHY

2009-01-16 @ 15:58:35
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: Camensky

Nu funkar det ju igen!

2009-01-17 @ 13:18:21
URL: http://www.camensky.se/blog/
Postat av: kräm

Har jobbat vita HM-bågar nu ett tag, men fick ett par extremt snabba i julklapp. Och de var lika dyra som de var snabba så om det inte blir nån hype i år är jag körd!



Har hittat annonser frå SvD och TV4 som jag tänkte söka. Får jag inget så har jag mitt Telia kundtjänst jobb att köra på. Själv då? du har ju lite mer erfarenhet så du har nog lite lättare :P

2009-01-17 @ 13:44:39
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: sebbe

varför provocerar han dig så mycket? låt folk svara vad de vill.

2009-02-12 @ 20:35:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0