Jukebox!

Om jag hade ett musikprogram så skulle det heta Jukebox. Det lär ju ha funnits något musikprogram som haft det namnet. Men kan man göra covers kan man väl använda gamla programnamn. Dock är namnet jukebox en aning missvisande, för det är inte tittarna/lyssnarna som skulle få välja musiken. Nej, det skulle bara vara jag. Jag har namnet jukebox bara för att det låter bra. Bättre än Viktors musikstund eller Poppa loss med Vicke!

I gymnaiset, när power hit radio fanns, brukade jag och mina kompisar stämpla folk som power hit radio-personer. Alltså folk som lyssnade på total värdelös mainstream-musik, mest RNB och amerikansk hiphop. Var man en power hit radio-person hade man även en viss stil. Osköna kläder (Jeans med för många attiraljer, Von Dutch-keps och J.Lindeberg-tröja) och eventuellt tribaltatueringar.

Någon power hit radio-musik kommer aldrig att spelas i mitt musikprogram.

Först skulle jag spela veckans hetaste skiva: It's Not Me, It's You med Lily Allen. Alltså hela skivan i ett program. På repeat. Sen några låtar från Soundtrack Of Our Lives nya skiva. Låten The Passover skulle spelas flera gånger. Faktiskt skulle Kanye West få vara med. Hans senaste skiva är bra. För att få en sommarkänsla skulle jag spela The Tough Alliance och såklart Bad Cash Quartet, vars skiva, Outcast, kanske är den bästa som har gjorts inom svensk musik. Varenda låt är bra. Händer inte allt för ofta.
I mitt musikprogram hade jag spelat allt från David Bowie till Firefox A.K.
Mitt musikprogram går varje dag, nästan hela tiden i min Ipod och på Spotify när jag är hemma.
Om du vill så kan jag göra en spotify-lista med mina favoriter. Helt gratis såklart. Garanterat utan Power hit radio-låtar.

Nu är det mycket name-dropping. Jag har hört rykten om att delar av min läsarskara inte uppskattar videoklipp, så jag kommer inte att lägga upp några musikvideor med mina favoritlåtar.

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag gillar videos! Släng upp din spotifylista!

2009-02-22 @ 22:51:01
URL: http://schodda.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0