Benji och jag

Eftersom jag är yngst i familjen med två äldre systrar var det naturligt att jag fick ärva deras kläder. Problemet var bara att tjejer gillade rosa och lila kläder, så alla de kläder jag fick ärva var lite åt det feminina hållet. Jag hade till exempel en lila träningsoverall från Panter och rosa-lila skor till. Snyggt!

Eftersom min äldsta syster, Tanja, gick på ridning ville mamma att jag också skulle prova på det. Jag var väl lite skeptisk till det men jag hade egentligen inget val, mamma bestämmer. Jag började och tyckte väl att när man väl red så var det inte så farligt, däremot var teorin komplicerad och ointressant. Eftersom Tanja var en rutinerad ryttare visste hon vilka de snälla och elaka hästarna var, hon sa till mig. >>Viktor, bara du inte får hästen Benjamin, han är den elakaste av dem alla<< eller något i den stilen.

När jag kom till stallet gången efter och tittade på tavlan som visade vilken häst man skulle rida på fick jag en chock.

VIKTOR = BENJAMIN

Det som inte fick hända hände. När jag gick fram till Benjamin såg han för en sekund ut som en korsning mellan en belgian blue och en sabeltandad tiger. Hur som helst började ridturen med Benjamin helt okej, han var lite ryckig och envis men det var inget som jag inte kunde hantera. Dock var detta mitt i vintern och en hel del snö hade lagt sig på taket av ridhuset. Plötsligt sker ett snöras på taket och hästarna blir som galna, speciellt Benjamin. Benjamin stegrar och kastar av mig, men jag lyckas ändå med ena handen hänga mig kvar i tyglarna, och medans Benjamin springer runt som en skållad bäver dras jag med efter backen, efter ett tag släpper jag taget och ligger där på marken bland sågspån och hästskit, tårarna rann. Efter det hade inte mamma makten att tvinga med mig till ridningen längre och jag slutade kort där efter. Men det var helt klart en upplevelse att minnas.

Kommentarer
Postat av: Niklas

Haha! Kul med lite underhållning på den tråkiga lektionen.

2008-09-04 @ 11:38:39
URL: http://roennmark.blogg.se/
Postat av: Lin

I'm telling you, hästar är onda.

2008-09-04 @ 11:51:41
URL: http://enheligko.blogg.se/
Postat av: Syster

Zut alors! Jag som hade tänkt att vi skulle börja rida du och jag nu när fotbollen är slut... Eller??

2008-11-03 @ 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0