Spårar ur...

I julas fick jag På Spåret-boken i julklapp av mina systrar.

På Spåret-boken är en bok fylld med 2500 frågor och en liten dosa som slumpar fram olika frågor. Till varje fråga finns det fyra svarsalternativ, A B C D, och man väljer det svar man tror är rätt på dosan. Ett klingande ljud låter om man har rätt och ett burrande ljud låter om man har fel.

Eftesom jag älskar frågesport så har jag spelat "På Spåret" rätt mycket den senaste tiden. Så nu präglar denna frågesportsbok mitt liv.
Jag tänker hela tiden i A B C D-svarsalternativ.
Antingen är det en röst i mitt huvud som ställer en fråga och ger mig de fyra svarsalternativen:
Vad ska du äta till lunch i dag? A. Sushi. B. Pizza. C. Lasagne. D. Sallad.

Eller så är det jag som ställer frågan och ger svarsalternativen till min omgivning, oftast till min flickvän Sofia.
Ungefär såhär:
Jag: Sofia, vad ska vi göra idag? A. Shoppa. B. Titta på Sex and the City. C. Ha hemma-spa. eller D. Titta på fotboll och dricka öl?
Sofia: B. titta på sex and the city.
Jag: BRRRR! Fel! Rätt svar ska vara D – titta på fotboll och dricka öl!

Vart är jag på väg?



Kommentarer
Postat av: Petra

Jag reagerade på A, B och C och tänkte: Wow! Vilken kille! Nåt sånt skulle Patrik aldrig föreslå! Men sen så kom glädjen i att de var fel. För du ville ha D. Det känns bra att Sofia inte tar över världen när inte jag kan göra't.

2011-02-09 @ 22:07:46
URL: http://petrapires.blogg.se/
Postat av: Andreas

Yo Viktor när ska du bjuda in mästaren av på spåret dvs mig. Kommer du ihåg när jag drog in 1956 när vi var i sundsvall jag saknar fan returen i på spåret det nya att man ska gissa vem där är ju dötrist..



fridens

2011-02-12 @ 19:01:27
Postat av: Erika

by the way.. det är min moster som gjort på spåret-spelet :) var tvungen att länka ditt inlägg till henne och hon blev väldigt glad att någon blivit besatt av spelet,haha!

2011-02-16 @ 23:44:49
URL: http://felinie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0