Saker man absolut vill undvika 2 …

… när man har sparat pantburkar i ett helt år och pantat alla burkar och ska trycka på knappen för att få ut sitt kvitto laddat med massvis med pengar, så råkar man trycka på biståndsknappen. Ja, jag vet att det går till jättebra saker, men ändå. För det känns liksom inte att man har gjort något bra. Det händer ju inget. Det som händer är att pantmaskinen äter upp ens pengar. Det är ju inte så att någon sticker ut huvudet ur panthålet och säger "Tack! Du är allt en fin människa!"
Hur kan jag veta att pantmaskinen skickar mina pantpengar till bättre behövande? Pantmaskinen kanske tar pengarna själv och köper läsk som han/hon (vad har en pantmaskin för kön egentligen?) sedan pantar igen och då INTE trycker på biståndsknappen. Nä, jag är sjukt skeptiskt till pantmaskiner. Dom känns inte helt pålitliga. Är dom så ärliga som dom ser ut? Hade jag varit Janne Josefsson hade jag lätt gjort lite research på pantmaskiner, förmodligen ett scoop!


En annan gång kan jag berätta om "skänka-pengar-till-bistånd-mani". Men inte nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0