You're the apple of my eye..

En frukt om dagen. De säger att man borde äta en frukt om dagen. Det mår man bra av. Det tillhör kostcirkeln. Kött/fisk, potatis/pasta, sallad, fibrer och en frukt. Häromdagen åt jag ett äpple. Jag kan inte komma ihåg när jag åt ett äpple senast, ja förutom det jag åt häromdagen. Men innan det. Äpple är ju skitgott. Ändå så äter jag allt för sällan äpplen. Men en-frukt-om-dagen-regeln kan innefatta vilken frukt som helst. Päron, banan, kiwi eller varför inte en mango.
När jag åt mitt goda, saftiga, krispiga äpple häromdagen tänkte jag: Varför äter jag inte äpple oftare? Gott och nyttigt. Viktor! För helvete - frukt is life. Från och med nu ska jag äta ett äpple eller någon annan frukt varje dag. Ingen junkfood som glass och kakor. Frukt!

En-frukt-om-dagen! Bra tänk. Mycket bra tänk där från min sida.

Häromdagen åt jag en glass. Jag var sugen på något. Jag tittade i kylen. Varken leverpastej, riven ost eller nyponsoppa lyckades snärja mig. Jag öppnade frysen. Den var kall - den blev mitt kall. I frysen finns det glass. Jag tog en glass och åt den. Glassen var god. Men efter tänkte jag: För fan Viktor! Du hade lika gärna kunnat ta en frukt istället. Nästan lika gott men hundra gånger nyttigare. Ta ett äpple nästa gång.

Ingen mera glass nu. Bara frukt.

Fredag - Äpple
Lördag - Äpple+glass
Söndag - Glass
Måndag - Glass
Tisdag - Glass
Onsdag - Äpple??

Kommentarer
Postat av: Veronika

De gröna äpplena som ser så glansiga ut är bäst(!!!)

2009-09-01 @ 22:18:19
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: Veronika

De gröna äpplena som ser så glansiga ut är bäst(!!!)

2009-09-01 @ 22:20:34
URL: http://veronika2.blogg.se/
Postat av: kräm

om man äter glass med fruktsmak då? är det okej?

2009-09-01 @ 23:17:24
URL: http://erikssoonn.blogg.se/
Postat av: Julia

Jag försökte äta en persika i går, men den var så äcklig att jag spottade ut den. Sjukt besviken blev jag också, sen när är persikor äckliga?

2009-09-02 @ 10:46:21
Postat av: Sandra

haha! Jag känner igen det där. Jag har bestämmt mig för att sluta äta onyttigheter så idag bakade jag en tigerkaka. För det är ju så himla nyttigt.. :/

2009-09-02 @ 19:12:20
URL: http://www.gratisgodis.se/?r=292741

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0