"Nöden har ingen djungel"

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Eller kanske skratta så att tårarna rinner. Eller gråta tills jag börjar skratta. Och när man talar om trollen så börjar de gråta - i Kändisdjungeln. Bengt Fithiofsson måste lämna djungeln.
Vad är detta för påfund? Ett gäng B-kändisar, där jag knappt vet vilka hälften är, skickas ut i den Malaysiska djungeln för lite tv-underhållning á la Robinson. Men ingen blir utröstad och de är bara där i 16 dagar.
Grejen med dessa kändisar är att de säkert inte får speciellt mycket pengar för att delta i Kändisdjungeln, kanske inget alls (förutom de där fåniga hattarna som de har på sig). De är så pass mycket B-kändisar att de gör allt för att få lite prime time i tv.
Jag har sammanlagt tittar på programmet i 7 minuter. 420 sekunder. Så sjukt slöseri med tid. Tänk vad mycket jag hade hunnit göra på 7 minuter! Till exempel tittat på när ett ägg blir hårdkokt, lyssnat på en sju minuter lång låt, tittat på en reklampaus på femman, åkt bussen till Tyresö centrum eller varför inte ta en sjuminuters-dusch.
Jag ska aldrig titta på Kändisdjungeln igen.

Nu ska jag gå en boxningsrond med Barbapappa. Sjukt smidig kille/tjej. Omöjlig att träffa trots hans/hennes stora volym...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0